:::: MENU ::::

Leyla ile Mecnun Yavuz’un Konuşması

Bu gece bize ev sahipliği yapan saygıdeğer iş adamımıza, kendisini tanımıyorum ama herhalde böyle çok parası olanlara saygıdeğer deniliyor değil mi? Öyle birşey diyorsunuz. Çok parası olunca daha saygıdeğer oluyor galiba. Bu saygıdeğer iş adamımıza ben birşey söylemek istiyorum. Hacı neyin peşindesin ya? Yani ne bu oryantalist tavır. Oryantalist kelimesinide bilmiyorum ha, şurda iki kişi konuşuyordu ve hazır çıkmışken satayım dedim, hani sizde yapıyorsunuz ya. Bir yerde bir şey duyuyorsunuz, hemen böyle yapıştırıyorsunuz böyle. Ya valla burdan çok zavallı gözüküyorsunuz ha. Gerçekten, bütün o hırslarınız ve çıkarınız için birbirinizin yüzüne böyle yalandan gülmeleriniz ve en yakınlarınızın arkasından bile iş çevirmeleriniz,sanki böyle kafanıza taç takılacakmış gibi gecenin en güzeli olmaya çalışmalarınız, böyle kuytularda köşelerde çok bilmiş gibi davranıp kız tavlamaya çalışmalarınız. Gerçekten böyle davetlerde bulunan insanların egolarını böyle üst üste koysak herhalde aya tırmanırız be. Kusura bakmayın ben çıkıp konuşmak zorundayım çünkü ben düşüncelerimi başka türlü ifade edemiyorum. Yani mesela ben onları bir resme aktaramam ben. Aktarsam da dönüp bakmazsınız zaten. Çünkü sizin tek derdiniz kendi çıkarlarınız ve kusura bakmayın kibirinizde boğulacaksınız. Ama ben biri için yaşıyorum. Ve yüreğimden akan bu damla ona gitsin.


Java da for ve do while Döngü Deyimleri

Do While döngüsü

while döngüsünde kontrolün başta yapıldığı ve yanlış (false) olduğunda çıkıldığını söyledik.Bazen koşul deyimi başlangıçta false
olsa bile while döngüsünün gövdesinin en azından bir kere çalışması istenebilir.Yani döngünün kontrolü başta değilde sonda yapılmak istenebilir.
Bunun için do while döngü deyimini kullanılırız.Genel ifade şekli şöyledir;
Continue Reading





Ms Sql'de select,between,where Kullanımı

Örnek veritabanımız, muhtemelen bir çok kez duymuş olduğunuz ve Microsoft’un örneklerinde sıklıkla kullandığı Adventure Works adında hayali bir bisiklet ve bisiklet ürünleri üreticisine ait veritabanı. Bu veritabanının birkaç versiyonu bulunmakta, ben blog’umda sizinle paylaşacağım örneklerde “AdventureWorks” üzerinde çalışacağım. Veritabanı sunucusu olarak da SQL 2012’i kullanıyor olacağım.
Continue Reading



Java Temel Bilgiler

Daha önce C# ile ilgili ilk dökümanlarımdavar olan cümleler hemen hemen Java içinde geçerli.Bundan dolayı tekrar tekrar onları yazmayacağım.Daha çok örnek uygulamalar ile ilerlemeyeceğim.Tabi yinede az veya çok Java ile ilgili anlatımlar olacaktır.Java isminin nereden geldiğine söylemek ile başlıyalım.Java Endonezyada Java adasında yetişen bir kahve türüdür ve ismini bu dili geliştirenlerin bu kahvesi çok sevmesinden gelmektedir.Java da Paket kavramı nedir diyerek başlıyalım;
Continue Reading


Türetme İşlemine Çeşitli Örnekler

Eğer yazmak istediğimiz sınıf zaten var olan bir sınıf özelliklerini gösteriyor ve fakat fazlalıkları da varsa türetme işlemi akla gelmelidir.
Bir işyerinde çalışan kişiler sınıflar ile temsil edilebilir. Çalışanın durumu ne olursa olsun onun bir ismi adresi telefonu vs vardır. Tüm bu bilgiler Employee isimli bir taban sınıfta toplanabilir ve sonra bu sınıftan türetmeler yapılabilir
Continue Reading